KENDERMAGRÓLBLOGOLOK

Miért adjunk reggelinkhez hántolt kendermagot?

2020.12.08 21:19
Gábor
Miért adjunk reggelinkhez hántolt kendermagot?

Az ásványianyagok és a kendermag. A legtöbb ember nincs tisztában azzal (én sem voltam), hogy mennyi ásványianyagot és vitamint visz be a szervezetébe naponta, amelyek elengedhetetlenek az optimális egészségi állapot eléréséhez és fenntartásához. Ha biztosra akarunk menni, akkor adjunk a reggelinkhez vagy az ebédünkhöz 30 g (3 evőkanál) Hempity hántolt kendermagot.

A fenntartáson van a hangsúly.

Ha ugyanis ezt nem tesszük, akkor több mint valószínű, hogy gubanc lesz. Ha nem adjuk meg sejtjeinknek pl. a napi vízmennyiséget, akkor szomjasak leszünk, jelez a szervezet. De ha nem adjuk meg a szükséges napi magnéziumot vagy káliumot, sajnos aznap még nem jelez... Nincs azonnali jelzés, mert a szervezetünk kiegyenlítheti, kompenzálhatja a hiányokat. Ezért mire felismerhetővé válik számunkra, már valamilyen erősebb tünetként jelenhet meg, vagy egy láncreakció végeredményeként betegségként manifesztálódhat.

  • Magyarországon minden második halálozást szív- ésérrendszeri betegség okoz.
  • Valamennyi betegség közül a legtöbb áldozatot a koszorúérbetegség
  • Magyarországon a legmagasabb az agyérbetegségekhalálozása az OECD országok között Forrás

DASH - Étrend, amely gyógyíthatja a hipertóniát Forrás

Mit javasol ez az étrend? Vigyél be rostokat, káliumot, kálciumot, magnéziumot, fehérjét.

Káliumból az ajánlott napi bevitel: 3500 mg

Magnéziumból az ajánlott napi bevitel: 300 mg

Almából, banánból, borsóból, brokkoliból, sárgarépából vegyesen (nyersen!!!) 1 kg-ot kell naponta fogyasztani ahhoz, hogy ez a két anyag az ajánlott napi bevitel szerint bekerüljön a szervezetünkbe. Erre bizony oda kell(ene) figyelni.

A felsorolt élelmiszerek közül a borsóban van a legtöbb magnézium (33 mg / 100 g). A Hempity hántolt kendermagban azonban 20x több van: 690 mg / 100 g.

Kálium tartalomban a burgonya a listavezető a 421 mg / 100 g-mal, a Hempity kendermag 100 grammjában ennél ~3x több van: 1200 mg / 100 g.

(A banánban 358 mg, a borsóban 244 mg, a brokkoliban 316 mg, a sárgarépában 320 mg / 100 g kálium van.)

Ha biztosra akarunk menni, akkor adjunk a reggelinkhez vagy az ebédünkhöz 30 g (3 evőkanál) Hempity hántolt kendermagot.

Szerves, nyers forrásból fedezi ez a mennyiség az ajánlott napi magnéziumbevitel 70%-át, a káliumbevitel 10%-át, és még sok minden mást is, de arról majd legközelebb.

Jó egészséget mindenkinek!